Tuesday, February 5, 2013

بزرگداشت از چهارمین سالروز شهادت حسین علی یوسفی در هزاره تاون


عبـدالخالق هزاره
بتاریخ یک فبروری 2013میلادی، طی سومین مراسم بزرگداشت از سالروز شهادت شهید حسین علی یوسفی رهبر اسبق حزب دمکراتیک هزارها (Hazara Democratic Party) که توسط همین حزب در هزاره تاون برگزار گردیده بود، تعدادی زیادی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با وجود باران و هوای سرد زمستانی شرکت کرده بودند.  شخصیت های زیادی سخنرانی نموده و هر یک به نوبه خود در ضمن یاد آوری از آرمانهای شهید یوسفی، مسایل و مشکلات هزاره ها را در این منطقه به بحث و بررسی گرفتند. 






در این میان از سخنرانان برجسته ی این حزب جناب احمد علی کهزاد و عبدالخالق هزاره رهبر فعلی این حزب نیز سخن گفتند
هر کدام بصورت جدی مسایل را برای مردم توضیح داده و مردم را به نوع دوستی، برادری، برابری، همبستگی، صلح دوستی و امنیت دعوت نمودند. سخنرانی عبدالخالق هزاره رهبر این حزب مختصر و عمیق بود که من اینجا تعدادی از نکات برجسته ی سخنرانی وی را بصورت ماده وار برای شما خوانندگان گرامی تقدیم می کنم:
1-      ما نیاز به کمپاین برای انتخابات نداریم، برای ما سرنوشت مردم ما مهم ماست.  چندین سال است که گرسنه و تشنه جوانان (HDP) شب و روز برای این مردم تلاش کرده اند و من به وجود شان افتخار می کنم.
2-      صدای قوم از روزنه ای حزب به دنیا انعکاس پیدا میکند نه از روزنه  ی قوم، طایفه و .....  پس در دنیای مدرن (HDP) همین روزنه است و تلاش کرده است، تا با روابط مستحکم صدای مردم را به همه جا برساند.
3-      بزرگترین کانالهای تلویزیونی در جهان مانند الجزیره، صدای آمریکا، بی بی سی.... صدای هزاره ها را در جهان انعکاس میدهند، اگر از روزنه ی حزب نباشد، تمام سال در سرک ها شعار های تند بدهیم کسی نخواهد شنید.
4-      با زحمات تمام توانستیم شناخت (امن پسندانه، انسان گرایانه و صلح دوستی) از مردم هزاره در سطح جهان از روزنه ی حزب ارایه کنیم که در داخل پاکستان از تسنن گرفته تا مسیحی، بودایی و تمام مکاتب دینی حاضر در پاکستان، از هزاره ها پشتبانی نمودند.
5-      ما در عکس العمل به کشتار علمدار رود جهت وارد کردن فشار بیشتر بر حکومت در ساح (Red Zone) دست به اعتضاب غذا زدیم. عده ای دوستان می گویند، نباید به بازار می رفتیم، اما هدف ما از اعتصاب غذا در بازار برای متاثر ساختن زندگی شهری مردم بود، از همین جهت در ساحه ی سرخ به تحصن پرداختیم تا از چهار طرف کار و بار را مختل کنیم تا فشار بر حکومت هرچه بیشتر وارد شده و صدای مردم ما رسا تر گردد و بهتر شنیده شود.
6-      شعار های ( HDP ):
-          امن، محبت و برادری است.
-          تروریست ها باید از بین برده شوند.
بعضی ها میگویند شعار های شما مذهبی نیست بلکه خلاف مذهب است. کجای این شعار ها غیر مذهبی است؟؟
7-      حاضرین گرامی مادران ما بر قبر فرزندان شان جان می دهند، مردم ما در حال از هم پاشیدن است، ما نباید فقط به شهید شدن و سعادت مند شدن از راه کشته شدن فکر کنیم. خداوند بما بزرگترین نعمت که زندگی است، بخشیده است. ما باید نعمت الهی را پاس بداریم و برای آینده فرزندان خود پلان ریزی کنیم. ما باید به این فکر باشیم که چگونه فرزندان ما در آینده داکتر، انجنیر و... شود و برای همنوعان خود خدمات بیشتر و خوبتر انسانی انجام دهد.
8-      عده ای جوانان ما را به خشونت دعوت میکنند، چرا ما الگوی انسان دوستی و برادری نباشیم که خار در چشم دیگران باشیم؟؟
9-      اگر در سال 1991 در پنجاب معاهده عدم توهین به مذاهب میان میان شیعه ها و سنی ها به امضا رسیده می تواند؟ چرا حالا اینجا این معاهده برای اختتام این معضله صورت نمیگیرد؟؟ این مساله کار (HDP) نیست. کسانی که این معضله را خلق کرده اند، چرا برای اختتام اش تلاش ننموده و معاهده امضا نمیکنید؟؟ تا برای همیشه این مساله از بین برود. ما از جریانهای ذیربط خواهش می کنم، تا در راه دوستی و برادری در بین تمام مذاهب و اقوام بکوشند.

عکس از محل برگذاری هزاره تاون
 نویسنده: جمیل آزاد
بـرگرفته از وبلاگ :کویته 

No comments:

Post a Comment