Saturday, March 14, 2015

پرواز " باز یک " بر افق اسمان

اولین هواپیمای بدون سرنشین تولید نوآوران افغانستانی ظهر امروز در مراسم بیستمین سالگرد رهبر شهید مزاری در اصفهان/ایران رونمایی شد.

هواپیمای بدون سرنشین "باز یک" که حاصل تلاشهای تیم هوا و فضای سپهر خراسان با سرپرستی مولاداد محسنی جوان 21 ساله مهاجر می باشد

تیم ما یک تیم دانشجویی، دانش آموزی است، هشت نفر از ما دانشجو هستیم و دو نفر دانش آموز هم در بین ما هست، همچنین دو نفر از اعضای تیم ما را خانم ها تشکیل می دهند.مولاداد محسنی جوان 21 ساله مهاجر افغانستانی مقیم اصفهان است و در حال حاضر دانشجوی ترم سوم رشته مهندسی رباتیک می باشد.

باز یک حاصل تلاش جمعی ما بوده است و من از تمام اعضای گروهم که صبورانه در این راه زحمت کشیدند قدردانی می کنم.علی رحیمی، مرتضی میرزایی، صدیقه علیزاده، زهرا نوری، عیسی احمدی، حسین غلامی، حسین داد رحیمی، جعفر حسینی و میثم نوری اعضایتیم هوا و فضای سپهر خراسان می باشند که تحت سرپرستی مولاداد محسنی این هواپیما را ابداع کرده اند.

مشخصات باز یک :
 این پرنده با سرعت 90 کیلومتر در ساعت معادل 25 متر در ثانیه می تواند پرواز کند، همچنین تا ارتفاع 1500 پا می پرد و مخصوص آموزش کنترل هواپیمای بدونسرنشین می باشد.

 سوخت این هواپیما را روغن سینتینیک(الکل) تشکیل می دهد و با وجود وزن کم این هواپیما، سوخت آن می تواند به صرفه باشد.

 این هواپیمای کوچک 2500 گرم خالص دارد، اما می تواند 40 درصد وزن خود را حمل کند، یعنی تا 4500 گرم را حمل می کند.


منبع:شفقنا

No comments:

Post a Comment