Thursday, February 26, 2015

ابداع شيو های جديد مقاومت زنان در برابر اپارتاييد جنسی

کبرا خادمی

کبرا خادمی
نبشته :زلمی کاوه

زنان معاصر افغان و بويژه نسل جديد به اشکال مختلف عيله رژيم سلطه مقاومت می کنند. رژيم مسلط را که درتلاش است بدنش را به ماشين توليد مثل و ابژه جنسی فروکاست کندرا به مصاف می کشد. يکی ازين شيوه ابداع جديد لباس های است که اعضای جنسی شده تن زن را بر جسته می کند. اين ابداع به مثابه اعلام مقاومت است. مقاومت دربرابر اراده ارتجاع و ماشين سلطه. اين لباس ها امروز در اعتراض به آپارتاييد جنسی بواسطه يک عده از زنان در شهر کابل پوشيده شد.
چنانچه می دانيم بدن مرکز فعل و انفعالات همه چيزی انسان بوده و تمامی فعاليت های بشر با بدن درارتباط است. اما هيچ چيزی به اندازه ی بدن در زندگی بشر جنجال بر انگيز نبوده است. از استثمار در اشکال گوناگون آن گرفته تا توليد مثل، زندانی، سربازی وعشق در بدن و از طريق بدن ماديت يافته است. بدن مورد تقديس قرار گرفته و هم مورد نفرين. بدن چه بدن تصور شده وچه بدنی زيسته درهمه ی حالت ها در مرکز همه چيز بوده و می باشد. برخی ها بدن را به رويا بدل می کنند و عده از بدن سود می برند و گروهی هم از بدن بهره گيری ابزاری انجام می دهند.

اما از آنجا که در افغانستان و خيلی از کشور های جهان بدن زن در اختيار خودش نيست ، اشغال شده است وزن بر آن مالکيت ندارد، اين روش خلاق مبارزاتی شيوه ی نوين از مبارزه با تبعيض است که تاثير نمادين و موثر خواهد داشت.

درود بر شما دختران و زنان خلاق!


No comments:

Post a Comment