Tuesday, May 20, 2014

داود نظری در قطار ثروتمندترین انسانهای افغانستان

‎داود ناظری در قطار ثروتمندترین انسانهای افغانستان
بدخشان تو تنها نیستی!
===============================
کمتر اتفاق می افتد کسی حاضر شود که مراسم عروسی اش را به خاطر هموطنانش که مصیبت زده شده اند، به تعویق بی اندازد. داود ناظری اما به این کمتر نیز اکتفا نمیکند او نتنها که تلاش میکند تا مراسم عروسی اش را که ماه ها و سالها قبل برنامه زیزی کرده بود را به تعویق بیاندازد بلکه مصمم میشود تا تمام هزینه عروسی خودش را نیز  به مصیبت دیدگان بدخشان هدیه کند به این امید که شاید مرحمی بر زخم های هموطنانش گذاشته باشد، داود ناظری هرچند بدلیل پافشاری خانواده اش و خانواده عروس موفق نمیشود که کل هزینه مراسم عروسی را به حادثه بدخشان کمک کند اما او توانست که موافقت بزرگان خانواده را جلب کند تا حداقل نصف هزینه عروسی را که مبلغ نزدیک  به 50هزار افغانی بود را برای لبخند نشاندان بر لبان خشکیده بدخشانی های مصیبت دیده مان کمک نماید. شاید داود ناظری سالها زیادی را کار کرده است تا این هزینه را جمع و جور کند که زندگی مشترکش را آغاز نماید.
داود ناظری نه سرمایه دار است و نه هم پسر کدام سرمایه دار، داود ناظری ثروتمند است، ثروتش آنقدر زیاد است که کمتر کسی این روزها دارای چنین "ثروت اخلاقی و انسانی"باشد.
 باید خیلی سخاوتمند باشیم، باید خیلی انسانگرا باشیم، باید خیلی عمل گرا باشیم و نه شعارگرا، باید خیلی شجاع و ایثارگر باشیم، باید خیلی اخلاق و انسانیت را پاسداشته باشیم ... که چون داود ناظری از این آزمون بزرگ سربلند بدر آییم، بدون شک خیلی ها در این آموزن شرکت کردند و کامیاب شدند اما داود ناظری به نظر من اول نمره این آزمون بود.
 برای داود ناظری که آغاز زندگی مشترک اش را پس از گذراندن  این کانکور بزرگ اخلاقی و انسانی که سربلند و اول نمره بیرون آمد صمیمانه تبریک میگویم و  به او و آن ثروت اخلاقی و انسانی اش درود بی پایان تقدیم میکنم.‎
بدخشان تو تنها نیستی!

خاطر هموطنانش که مصیبت زده شده اند، به تعویق بی اندازد. داود ناظری اما به این کمتر نیز اکتفا نمیکند او  نه تنها که تلاش میکند تا مراسم عروسی اش را که ماه ها و سالها قبل برنامه ریزی کرده بود را به تعویق بیاندازد بلکه مصمم میشود تا تمام هزینه عروسی خودش را نیز به مصیبت دیدگان بدخشان هدیه کند به این امید که شاید مرحمی بر زخم های هموطنانش گذاشته باشد، داود ناظری هرچند بدلیل پافشاری خانواده اش و خانواده عروس موفق نمیشود که کل هزینه مراسم عروسی را به حادثه بدخشان کمک کند اما او توانست که موافقت بزرگان خانواده را جلب کند تا حداقل نصف هزینه عروسی را که مبلغ نزدیک به 50هزار افغانی بود را برای لبخند نشاندان بر لبان خشکیده بدخشانی های مصیبت دیده مان کمک نماید. شاید داود نظری سالها زیادی را کار کرده است تا این هزینه را جمع و جور کند که زندگی مشترکش را آغاز نماید.
داود نظری نه سرمایه دار است و نه هم پسر کدام سرمایه دار، داود نظری ثروتمند است، ثروتش آنقدر زیاد است که کمتر کسی این روزها دارای چنین "ثروت اخلاقی و انسانی"باشد.
باید خیلی سخاوتمند باشیم، باید خیلی انسانگرا باشیم، باید خیلی عمل گرا باشیم و نه شعارگرا، باید خیلی شجاع و ایثارگر باشیم، باید خیلی اخلاق و انسانیت را پاس داشته باشیم ... که چون داود نظری از این آزمون بزرگ سربلند بدر آییم، بدون شک خیلی ها در این آموزن شرکت کردند و کامیاب شدند اما داود نظری به نظر من اول نمره این آزمون بود.
برای داود نظری که آغاز زندگی مشترک اش را پس از گذراندن این کانکور بزرگ اخلاقی و انسانی که سربلند و اول نمره بیرون آمد صمیمانه تبریک میگویم و به او و آن ثروت اخلاقی و انسانی اش درود بی پایان تقدیم میکنم.

نبشته: حسین زاهدی

No comments:

Post a Comment