Monday, October 7, 2013

افتخار علمی دیگر از یک جوان مهاجر (هزاره) در ایران


باز هم میگویم ما می توانیم .


باز هم افتخار دیگر برای کشور عزیز افغانستان
این بار هم یک جوان توانمند افغانستانی هواپیمایی رادیو کنترل و یک کواد کوپتررا با تمام خون دل های که در مهاجرت داشت طراحی و ساخت .
آقای علی احمد خلیلی متولد 1369 از ولایت غزنی افغانستان که در سال 1378 به همراه خانواده به ایران مهاجرت نمود و در آن دوران سخت که فرزندان افغانستانی حق تحصیل را نداشت در مدارس خود گردان و به قول ایران غیر قانونی مشغول به تحصیل شد تا اینکه توسط کمک های بین المللی و حمایت از پناهنده گان افغانستانی توانست با امتحان که
میگرفتن وارد مدارس دولتی ایران شود و مراحل راهنمایی و متوسطه را با نمرات بالا قبول و با دادن کنکور وارد دانشگاه شود و در حال حاضر هم در یکی از دانشگاه های ایران در حال تحصیل در رشته فناوری اطلاعات  می باشد . این جوان نخبه کشور ما نیز در زمینه امنیت فضای مجازی و مدیریت فناوری اطلاعات IT  از علم بالای برخوردار می باشد  و علاوه بر تحصیلات دانشگاهی دوره های  PNIIT ,MCITP,CISCO ودیگر دوره ها را با موفقیت طی نموده ،و در حال حاضر چندین طرح امنیتی به کشور افغانستان در زمینه امینت فضای مجازی ارائه داده ولی دولت افغانستان تا به حالا پاسخگو نبوده ایشان در کنار تحصیل در رشته IT در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی نیز فعالیت  می کند.ایشان  علاوه بر این ها به علم هوافضا علاقمند بوده و چند هواپیمایی رادیو کنترل و یک کواد کوپتر نیز طراحی و ساخته است . آقای خلیلی در زمینه طراحی و ساخت زیر دریایی های هوشمند نیز فعالیت می کند .  تنهاخواسته این جوان از دولت افغانستان حمایت از تمام جوانان در حال تحصیل و بخصوص آنانی است که طرح و برنامه دارند و باید از آنان حمایت کنند،میباشد. وی میگوید که چندین طرح بزرگ در دست اجرا دارد ولی کسی نیست که پشتبانی کند تا این طرح ها به نتیجه برسد .
آقای خلیلی در یکی از محله های شهر اصفهان زندگی می کند و در اردوی افغانستان شناسی که توسط اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان برگزار شده بود  برای اولین بار یک فرد افغانستانی که در زمینه هوافضا و هواپیماهای رادیو کنترل فعالیت داشته است شرکت نمود و دست آورد های علمی خود را در معرض دید عموم قرار داد. این دست آورد های مهم علمی در اردو مهاجرین استان اصفهان بازدید کننده ای زیادی داشتند و بسیار  مورد توجه مهاجرین وانصار قرار گرفته وباعث شادمانی وافتخار کشور عزیز ما افغانستان گردید.
پیش از همه چیز برای این جوان توانمند کشور آرزوی موفقیت و سلامتی داریم و از دولت افغانستان خواهشمندیم که از توانایی های چنین جوانانی استفاده کنند و برای حمایت از آنها برنامه ای را در دست اجرا بگیرند .

No comments:

Post a Comment