Sunday, April 13, 2014

ما ملت کی ادم خواهیم شد....!!

با عرض معذرت، ولی بگذارید واضح صحبت کنم که باز اوضاع استفراغی و تهوع زا شده است، یعنی واقعا ما ملت کی ادم میشویم، باز همان چرندیات نژادی اغاز شده و پشتون ویدیو های تاجیک و هزاره میگذارد و چرند مینوسد نه تقلب پشتون را و تاجیک ویدیو تقلب پشتون را میگذارد وچرند مینوسد نه تقلب از تاجیک را..
اگر ویدیوی از تقلب انتخابات به نشر میرسانیم، روی تقلب و شفافیت و اموری که بنفع همه ماست متمرکز نیستیم، روی این متمرکز هستیم که اگر کاندید تاجیک است، تقلب نه تاجیک بودنش کوبیده شود و اگر پشتون است، پشتون بودنش...ما روی موضوعات مهم مطرح و حیاتی که منجیر به کشته شدن میلیون ها هموطن ما شد متمرکز نیستیم، روی اینکه ایا یک فرد قابلیت و توانایی یک مسولیت بزرگ را دارد ولی احمقانه روی گزینه نژادی نشخوار میکنیم، اگر انتقاد میکنیم نژادی، اگر تحلیل میکنیم نژادی، اگر روی انتخابات بحث میکنیم نژادی....ما ملت کی ادم خواهیم شد....!!

واقعا من که خسته شدم، خسته شدم از بس اینجا شعار ملی گرایی دادم که اهای ملت، اهای مردم، اهای جاهلان، مثل مرغ و گوسفند شما را میکشند، به نام نژاد و گروه از شما مثل اسب بهره کشی کرده اند، سالهاست که در ورطه تاریخ کشورتان را به قهقهرای فاجعه کشانیدند، شما را مثل بلا نسبت مانند دو حیوان به جان هم افگندند، ولی خودشان با تمام اقوام و لسان ها و مذاهب خود، قدرت های ذروی و اقتصادی های برتر گردیده و لی شما و کودکان تان را محتاج صدقه و خیرات مردم جهان ساخته ند...اهای مردم ادم شوید، از جهالت یرون اید، کشورتان و سی و چهار ولایت انرا...هر هموطن تان را مثل برادر دوست بدارید که بیگانه به درد شما نخواهد خورد...که بیگانه قصد تصرف کشورتان را تا جلال اباد گرفته بود...که بیگانه تصمیم تجزیه کشورتان را دارد...ولی کو گوش شنوا!!
خسته شدم از بس گفتم اهای ملت اگر غیرتی دارید، اگر همت دارید، دیگر این وطن بدبخت و این مردم فلاکت زده را به نام این و ان به تباهی نکشانید...نگذارید که هر روز بنام نژاد و این و ان شما را فریب بدهند....روی شایسته سالاری تاکید کنید، روی قالیت زمامداران امور...روی توانایی شان....ولی کو گوش شنوا!!!
من از شما ملت خسته شده ام، ملتی که خودش ارزش داشتن یک زندگی ارام را ندانست، خواهان پیشرفت نبود، فریب کارت های نژادی را خورد، شایسته حکومت دزد و دغل و بی لیاقت و بیسواد جاهل است..
خاک بر سر مان که با چند نژادک و دو لسان، مثل گرگ هنوز یکدیگر را میدریم در حالیکه کشور های همسایه با چندین نژاد و لسان و مذهب پیشرفت کردند و به ما خیرات میدهند!! جالب اینکه اگر یک ازمایش دی آن آ روی این مردم انجام شود، هیچ یک از این نژاد های افغانستان که بخاطر ان حاضریم یکدیگر را بکشیم، در حالت خالص خود باقی نمانده و اصلا گزینه نژاد خالص وجود ندارد، خجالت اور است که در قرن بیست و یک که انسان بر سطح کره ماه هر چند ماه بعد قدم میزند ما روی نژاد متمرکز هستیم انگار نسل خالص اسب مسابقه دوش را تولید میکنیم که باید نژادش خالص باشد نه سرنوشت اینده یک ملت و کشور را...
ببخشید که دیگر حوصله کاغذ پیچ کردن متن ها را با شکر ندارم و واضح نوشتم ولی حیف از زندگی انسانهای گناه و کودکان ان سرزمین که در حماقت ما تباه و کشته شدند و میشوند...جای تعجب نیست که روی همین طرز فکر ، هر بیسواد و بی درایت هر قوم به جاه و مقام میرسد و باسواد ها افراد فهمیده از هر گروه نژادی روی این تضاد های نژادی در حاشیه قرار میگیرند....
ما از ملی گرا متنفر هستیم...ما بدبختانه در جال عنکبوت نژاد تا حد مکیدن خون خود بخاطر ان، گیر مانده ایم...و خاک بر سر خودمان خواهد شد همانطوریکه در چهل سال شده است...
نویسنده: لینا روز به حیدری

No comments:

Post a Comment