Saturday, October 26, 2013

کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان کشور برنده‌ی جایزه‌ی «محمد علی کلی» شد

زهرا محمودی، کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان کشور برنده‌ی جایزه‌ی بشردوستانه‌ی «محمد علی کلی» شد. این جایزه همه‌ساله به جوانانی داده می‌شود که در راه تأمین صلح و حقوق بشر فعالیت‌های مثبتی انجام داده‌اند. در محفلی که به همین مناسبت در زاد‌گاه محمد علی در شهر «کنتاکی» برگزار شد، جایزه‌ی بشر‌دوستانه‌ی محمد علی به شش جوانی که فعالیت‌های بشر‌دوستانه انجام داده‌اند، اهدا شد.
زهرا محمودی، کاپیتان تیم ملی بانوان کشور به خاطر نهادینه ساختن فوتبال در بین بانوان کشور این جایزه را به خود اختصاص داد. در این محفل محمد علی کلی، قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن جهان، همسرش و آقای جیمی کارتر، رییس جمهور اسبق امریکا نیز حضور داشتند.
در این محفل به شش جوان از کشورهای افغانستان، هند، اوگاندا و امریکا جایزه‌ی بشر‌دوستانه‌ی محمدعلی کلی اهدا شد. خانم محمودی جزو نخستین فوتبالیست‌های زن در کشور است که با تشکیل تیم ملی بانوان، عضویت این تیم را کسب کرد.
‌خانم محمودی علاه بر عضویت در تیم ملی، مربی‌گری تیم ملی هفده سال‌ بانوان کشور که در رقابت‌های سوبروتو کپ هند شرکت کرده بود، به عهده داشت. این بانوی افغان در راه‌اندازی مسابقات فوتبال بانوان نیز فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.
محمد علی کلی، قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن جهان و مشهورترین ورزشکار این رشته است که همواره در فعالیت‌های بشر‌دوستانه اشتراک داشته است. در سال 2008 بنیادی به نام «بنیاد بشر‌دوستانه‌ی محمد علی» با شعار «غذا، تعلیم، صحت» تشکیل شد. این بنیاد خیریه برای کمک به مردم فقیر تشکیل شده و هر‌ساله به شخصیت‌های جوانی که در راه صلح و حقوق بشر فعالیت می‌کنند، جوایزی اهدا می‌کند.


منبع: «بخدی نیوز»

No comments:

Post a Comment